Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
МЕНЮ

Технологія MIPS
в шоломах ABUS
Навіщо твоєму шолому це треба?
MIPS (Multi-directional Impact Protection System) — це тонкий шар щільного поліетилену, що розташовується всередині куполу шолому, який захищає голову велосипедиста від струсу мозку.
Над покращенням захисних властивостей шолому вперше замислилась людина, нескінченно далека від велосипеда.

Один з винахідників технології MIPS, Ханс фон Хольст, нейрохірург з Госпіталя Каролінського Університету в Стокгольмі, оперуючи травмованих велосипедистів, почав
замислюватись над тим, що захисних властивостей звичайного пінополістиролового шолому не вистачає. Такий шолом захищає від відкритих черепно-мозкових травм, але ось найкраще свідоцтво його недоліку: на операційному столі лежить людина, якій захисту не вистачило. Залишається небезпека струсу мозку, оскільки в момент удару мозок б'ється об стінку черепа і з цим треба щось робити.
Фон Хольст розпочав роботу над покращенням захисту в 1995 році. Проте, швидко зрозумів, що не маючи кваліфікації в інженерній справі, нейрохірурги не могли запропонувати ідеї, вартої втілення.
Залучившись підтримкою та надихнувши Пітера Халлдінга (інженера, що спеціалізувався на аеронавтиці) розпочали займатись розробкою: скидали голови манекена на платформу, що рухається, щоб зрозуміти, які зони мозку страждають від дотичного удару і як відбувається розсіювання кінетичної енергії при цьому. Такий вид аварії небезпечний тим, що на додаток до банального струсу, дотичний удар збільшує ризик утворення субдуральної гематоми та натяжіння та розриву аксонів — частих наслідків автомобільних ДТП або фізичного насильства.
Результати тестів вразили. Легкого дотичного удару вистачає, щоб призвести до важкої травми.

Ідея, закладена в принцип робти MIPS, прийшла в голову Халлдіну, коли він прочитав в анатомічній літературі про ковзання мозку всередині черепної коробки і вирішив по аналогії до фізики процесу знайти спосіб задемпфувати удар. Ідея полягала в тому, щоб помістити шар з матеріалу з низьким коефіціентом тертя між куполом шолома та головою велосипедиста. В момент зіткнення шар ковзає, розсіюючи енергію удару.
Розміщення ковзаючого шару між куполом та головою манекена показало 50% зменшення ризику струсу мозку від дотичного удару.
Фон Хольст та Халлдін подали заявку на патент на MIPS в 2002 році.
У 2015-му році ABUS Germany розпочали співпрацю із компанією MIPS та впровадили цю технологію в свої шоломи.

Тепер офроуд та міські шоломи (нижчи прикріпимо конкретні моделі) мають вбудований шар з матеріалу із низьким коефіцієнтом тертя, що зменшує дію обертальних сил при ударі, а отже – мінімізує ризик травми.

Шоломи ABUS з технологією MIPS